Dialog Dua Orang Hantu,,


Hai..
   Tersebut lha kisah dua orang hantu..  Mereka nhe baru bertemu lalu mereka berborak lha untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu,,Sepanjang perbualan mereka, Hantu B nhe ta habis - 2 menggigil.Lalu hantu A yg kehairanan nhe poun bertanya,

"Apsal koe nhe asyik menggigil je ?"

"Oh..cara aku mati dulu teruk..aku mati dalam peti ais ..   sejuk!!!"
Jawab hantu B sambil menggigil lg,,

"0o..aku dulu mati sebab Heart attack" Kata hantu A ramah.


Kau memang sakit jantung kronik ye ? Apsal koe ta gi buat OPPERATION ?kALAU ta, koe tenah lepak- 2 nurn keluarga kau sekarang.."
Balas hantu B.


"Dah, aku dah buat dah! In fact mase aku mati dulu,aku in recovery..
Panjang ceritanya ...  " Jawab hantu A sayu,,


"Cerita lha siket,, Sambil -2 lepak nhe,,"


"Camni,aku syak isteri aku main kayu 3 nurn aku,,so , this one day,aku ingat nak perangkap lha isteri aku..Aku pura-2 gi keje tpy actually aku park kereta aku kat simpang hujung umah aku jewk.
Seperti yg ak syak,, masok sebuah keta kat car park uma aku ..  aku rilex dulu sebab nak cari mase sesuai untok tangkap diaorang,, "


"So, koe dapat tak tangkap diaorang ? " Tanye hantu B peno minat,.


"Tak. Aku cume jumpa isteri aku jewk kat dalam bilik,..       Yang aku heran, mase aku masok umah tu,,Aku nampak kasot laki tu kat pintu umah aku .   Aku tanye isteri aku,, tpy dy takmo jawab ..     So, aku lari- 2 sekeliling umah aku nak cari jantan thoe.   Abis sume bilik aku carik, tpy tade poun..    Last -2 aku dah penat lari-2 cari jantan thoe ,    aku poun jatuh pengsan sebab kene heart attack. And aku tak sangka aku mati lak,,.. " Kata hantu A mengakhiri ceritanya dengan kesedihan., 


Hantu B terdiam mendengar cerita hantu A. Selepas beberapa ketika, hantu B berkata ,


"Kenapa kau tak cari kat dalam peti sejuk ? Kalau kau check kat situ,, sure kite berdue idop lg,,

No comments:

Post a Comment